"Arbeiten und Lieben"

29.8.05

Vääriä ihmisiä?

Poikamiesboxissa pohditaan:

En usko siihen, että jokaiselle on se yksi oikea elämänkumppani. Sen sijaan uskon siihen, että niitä oikeita kumppaneita on useita. Mutta minkä takia eteen tulee vain niitä vääriä ihmisiä - pakkohan niiden on olla vääriä koska suhteista ei ole tullut mitään.


Olisiko niin, että meille jokaiselle todellakin on se yksi oikea elämänkumppani - itsemme. Vääriä ihmisiä tulee vastaan jos antaa itsestäsi väärää kuvaa tai toistaa tiedostamattaan jotain lapsuuden suhteita kertaavaa huonoa kaavaa elämässään.

Kuka minä olen? Mitä minä haluan? Mikä toistuu suhteestani toiseen samanlaisena? Mitä kokemustani toistan?

Update: Ilmeisen ahdistuksen vuoksi päätin korjata teksiäni luopumalla "sinä-passiivista". Neuroottiseksi yllykeeksi riittää joskus pelkkä väärin ymmärretty (tai käytetty? - en ole Kielipoliisi) pronomini.

1 Comments:

At 10:07 PM, Blogger Tiina Kaarela said...

Hih, tämähän on kiinnostava blogi, tervetuloa!

Tässäpä näytteitä Panun omista hyvistä ja hänen mielestään siis hyväksyttävistä tavoista:

http://panuhog.blogspot.com/2005/08/vastaus-yhteiskuntakriittisen.html

http://panuhog.blogspot.com/2005/08/mies-raiskaa-taas-ja-birdy-synnytt-ja.html

http://panuhog.blogspot.com/2005/08/porvarillinen-idylli.html

Jostain kumman syystä hän on poistanut kirjoitukset, joissa käsitellään minun persoonallisuuttani, niissä ja blogiini jätetyissä kommenteissa hän ei ole säästänyt minun ihmissuhteideni - ei edes lapsieni - repostelua, arvioitaan sukupuolielämästäni tms.

Joten anna palaa, analyytikko!

 

<< Home